Příběh plechového hrnku

Před 75 lety, ruská imigrantka Jménem Sophie Berezinski musela vyřešit problém. Přijela do Ameriky s 2000 měděných hrnků a obrovským úkolem - prodat je. Její otec vlastnil továrnu na zpracování mědi v Rusku, v Moskvě, Copper Co. - kde ona od dětství pracovala a vždycky chtěla být v blízkosti svého otce. Svoji práci a roli v továrně brala vážně a hrdě a jednoho dne navrhla čistě měděný hrníček - hrníček, který se jednou stane mezinárodní ikonou drinku Moscow Mule. V té době ale nebyly hrníčky v Rusku prodejné a tak si je přivezla po emigraci do USA, kde se usadila se svým manželem. Za krátkou dobu jejich pobytu jí však manžel začal vyčítat, že hrnky zabírají spousty místa v jejich skromném domě a proto ji tlačil, aby se jich zbavila nebo je prodala.

Štěstěna do osudu zasáhla, když Sophie putovala do Hollywoodského Cock n Bull pub. Tady se setkala se dvěma kamarády s podobnýmy nesnázemi : Johnem Martinem, který koupil Smirnoff lihovar, a snažil se rozhýbat americký trh s vodkou. Jack Morgan, majitel baru, se zase snažil naučit své hosty pít jeho zázvorové pivo. Všichni tři společně vymysleli koktejl, který by zachránil každý z jejich byznysů. Jejich recept zná svět dodnes jako Moscow Mule, ve kterém se kombinuje jemná Smirnoff vodka s pronikavou chutí zázvorového piva a je servírován v krásném řemeslném hrníčku od Sophie Berezinski.
Takže "Moscow Mule je ve skutečnosti spíš náhoda než cokoliv jiného" říká JJ Resnick, pravnuk Berezinské a zakladatel obnovené společnosti Moscow Copper Co. "Víte to nebylo jako když tři lidé celé týdny pracují na svém podnikání - všichni jen prostě měli své výrobky, které potřebovali prodat a jakoby si řekli "Wow musíme tady a teď něco vymyslet". Myslím, že si ani neuvědomovali jak velká věc se jim podařila".
O dvě generace později Resnick přináší zpět měděné hrníčky, které pomohly vytvořit slavnou Moscow Mule. Znovuzaložil Moscow Copper Co a pustil se do výroby slavných měděných hrníčků podle designu jeho prababičky a pod jménem svého pra- pradědečka. Na svých cestách byl inspirován touhou vrátit zpět autentický měděný hrnek na barové pulty, protože viděl servírování Moscow Mule v různých hrníčcích všemožných tvarů a materiálů. "Byla to jedna z těch věcí, kdy víte a vídíte něco a říkáte si: Bože, to není správné, k tomuto byly přece určeny Sopniiny hrnky." A tak jsem přijal své poslání, aby se na svět znovu vrátila správná věc z nejlepší mědi. Chtěl jsem aby lidé na celém světě věděli, že tohle je tvar a materiál, který byl použit při tvorbě pravé Moscow Mule".
A to se také stalo. Společnost po dohodě s Food & Wine zaznamenala okamžitý úspěch. Od té doby mají více zakázek než dokážou zvládat. Hrnky si lidé kupují jako upomínkové předměty. Nicméně bary a restaurace je musí kupovat pouze přes jejich velkoobchod. Ale i přes tuto obtížnou dostupnost z nich mají významný příjem. " Spousta barů se na nás obrací a kontaktuje nás, a já si uvědomil, že tito lidé vlastně pečují o náš produkt " říká Resnick.
V létě 2016 Moscow Copper Co. zahájila propagační akci svých výrobků po USA a oslavila tak 75. výročí Moscow Mule. Resnick vyjíždí s posláním: "Jsme opravdu připraveni vrátit zpět ducha a chuť originálu a dát lidem pravá originální chuť" .